Tank Cleaning en fuel polishing
Biodiesel trekt tot 8x meer vocht aan dan normale diesel. Vocht is een eerste bron van mogelijke problemen. Hoe komt vocht (uiteindelijk water) nu in de brandstoftank?
Temperatuurschommelingen, donkere ruimtes, lange opslag (bijvoorbeeld na een winter) en slechte afdichting van de brandstof vulopening zorgen ervoor dat vocht/ condens een kans krijgen. De diesel kan mogelijk ook al aangetast zijn voor het aan u geleverd werd!
Nu zit er altijd een percentage vocht in brandstof. Diesel kan maximaal 0,02% water opnemen, zonder dat er kwaliteitsverlies optreedt.
Als er meer 0,02% vocht in de diesel zit, zal dit langzaam uitzakken naar het laagste punt van uw brandstoftank. Een teveel aan vocht vermindert de smerende werking van de dieselbrandstof en zal uiteindelijk leiden tot bacteriegroei.
'Bacteriën zijn herkenbaar als een zwarte drab en troebele diesel.'
Deze bacteriegroei moet uit de diesel en de tank verwijderd worden, voordat ze het brandstoffilter en de brandstof leidingen kunnen verstoppen. Indien brandstoffilters volledig verstopt raken zal uw motor niet meer draaien, met alle gevolgen van dien.
Kosten voor herstel zijn vaak erg hoog en 75% van de tanks heeft de diesel vervuiling door de tegenwoordige biodiesel.
Wij adviseren u dan ook om preventief de tanks te reinigen en te spoelen om zo niet voor onverwachte verrassingen te staan.
De meeste pechmeldingen krijgen we binnen doordat de dieselbacterie de filters en/of leidingen hebben verstopt. Door veel wind en schommelingen van de boot op de golven komt deze sludge los van de bodem van de tank.
HBS Marine heeft een speciaal systeem ontwikkelt die uw brandstof tot 10 micron filtert en schoonspoelt en water uit de diesel verwijdert.
Wij pompen de diesel uit uw tank waardoor het eerst door een 100 mircon filter gaat waar de ergste drap en sludge wordt opgevangen. Daarna gaat het door een speciaal element die alle verontreinigen en zelfs roest, zand of andere verontreinigingen uit de diesel en tank filtert. Vervolgens gaat de diesel door een speciaal magneet filter waar de celwanden van de bacterie beschadigd worden waardoor de bacterie daar door dood gaat. Vervolgens gaat de diesel door een 10 micron filter heen.
Tijdens dit proces wordt uw dieseltank ook gereinigd en de drap uit de tank gezogen. Als laatste voor de diesel weer retour in uw tank gaat voegen wij een biocide toe die als bescherming dient maar ook schimmel en bacterie groei tegengaat, tevens dient deze biocide ook als corrosiebescherming voor uw dieseltank en leidingen.
Indien nodig vervangen we de brandstof filters en spuiten we de leidingen schoon met perslucht. Vervolgens ontluchten we het gehele brandstof systeem zodat u hier geen omkijken meer aan heeft.
Wij reinigen alle dieseltanks voor plezier en beroepsvaart, agrarische en bouw sectors op locatie.
Voor meer informatie en/of een vrijblijvende offerte mag u altijd contact opnemen, voor storingen zijn wij 24/7 bereikbaar.
Diesel bacterie / sludge in een diesel filter.
Diesel bacterie / sludge in een diesel tank
Prijzen en opties:
* RVS Mangat inclusief plaatsen / per stuk 195,-
* Tank en diesel reiniging op locatie actie prijs 650,- euro inclusief BTW. Vraag naar de voorwaarden.
* Benodigde filters voor de motor vervangen wij kosteloos mee indien nodig. De filters kunt u zelf aanleveren of bij ons afnemen.
Dieseltank na het reiniging proces.
Hier vind u onze prijzen. Alle prijzen zijn exclusief BTW en in euro.
Exclusief voorrijkosten en materialen.